Hvordan og hvorfor bruge Facebooks engagementskonference målgruppe målretning

Tariffer for annoncering i Facebook og målretning af annoncører er de største producenter af platformen. Gennem årene har socialnetværksplatformen tilbudt annoncører fremragende muligheder for at udvide deres tilgængelighed, så mærkerne kan skabe målgrupper baseret på brugerdata, udvalgte sider, aktivitet på webstedet og CRM-downloads.

Giganten for sociale netværk fortsætter med at styrke sine målretningskompetencer, og sidste år lancerede firmaet et brugerdefineret publikum. Med denne funktion kan annoncører søge efter personer, der plejede at deltage i dit Facebook-indhold. Dette giver dig mulighed for at målrette mod dit publikum eller din brandbevidsthed.

Mulighederne her stopper ikke; Du kan anvende laget til indeslutninger og undtagelser og oprette lignende målgrupper ved hjælp af mødedata for at få mest muligt ud af denne funktion.

Jo mere dit publikum interagerer med dit indhold, desto mere bliver dine annoncer påvirket. Lad os gå ind i, hvordan det bedste personlige valg af Facebook-målgruppe kan understøtte dine marketingmål.

Hvorfor bruge brugerdefinerede revisionsforpligtelser?

Når det kommer til reklame på sociale netværk, er deltagelse kritisk. Deltagelse kan komme i mange former, fra publikum som deres kommentarer opdateringer om deres meddelelser.

Brugergruppen kræver, at du omdirigerer din annonceringsindsats til brugere, der tidligere har været involveret i Facebook. Disse brugere er mere tilbøjelige til at konvertere, når de præsenterer en direkte responsannonce end en bruger, der simpelthen matcher karakteristikaene for deres typiske klient.

At opbygge et publikum ved hjælp af denne målretningsfunktion er nemmere end at oprette et publikum for Facebook Pixel, da brugere kan blive en del af publikum af din deltagelse uden at forlade det sociale netsted, og du behøver ikke at gribe med Facebook-koden. dit websted.

Sådan opretter du en personlig målgruppe

Når du logger ind på Facebook Ads Manager, skal du vælge fanen “Opret en målgruppe” i afsnittet “Aktiver”> “Målgrupper” og derefter vælge “Målgruppe”.

Du bliver bedt om at vælge mellem fire brugerdefinerede publikumtyper: klientfil, webstedstrafik, applikationsaktivitet og formål. Vælg den sidste.

Nu kan du se seks forskellige former for interaktion. Som du kan fortælle med Facebook-annoteringer, opdateres disse parametre løbende og forbedres. Vi vil se på at oprette Facebook-siden mere detaljeret senere.

De seks typer af deltagelse er:

Video. Dette vil sende brugere, der har gennemgået mindst en eller flere af dine valgte videoer. Du kan indstille dette til brugere, der har set bestemte varigheder eller procentdele af dine videoer.

Den grundlæggende formular. For brugere, der åbnede hovedformularen, åbnede de hovedformularen, men sendte ikke eller sendte formularen af ​​Facebook-vejledningen.

Fuld skærmoplevelse. Facebook har til formål at målrette mod brugere, der deltog i to specifikke typer annoncer, lærred og samling.

Facebook-siden er til brugere, der tidligere har behandlet din side, annoncer eller beskeder.

Instagram Business Profile er en ny form for interaktion med Facebook og er beregnet til brugere, der interagerede med din virksomheds profil Instagram.

Arrangementet. For brugere, der deltager i det tilfælde, du har offentliggjort, et stærkt signal om hensigt.

Alle seks typer interaktioner har lignende filtreringsparametre, undtagen datointervaller. Målretningen af ​​hovedformularen er begrænset til de sidste 90 dage, mens andre parametre tillader en række datoer fra 1 til 365 dage.

Dette er det vindue, der vises, når du vælger typen af ​​interaktion på Facebook-siden.

Du kan vælge mellem fem forskellige muligheder, herunder interaktion med selve siden, annoncer og meddelelser, Call-to-Action-knapper (CTA), gemt side eller besked og Facebook Messenger. I modsætning til målretningsrammen til videointeraktion kan du ikke målrette mod en eller flere specifikke meddelelser eller annoncer.

Opret de mest personlige målgrupper

Takket være ovennævnte erfaring i dit arsenal, kan du hidtil bruge den mest præcise brugerfunktion i Facebook-tilhørsegmentering.

Hvis du vil få mest muligt ud af din indsats, skal du bruge følgende strategier til at udvide din annonceringskapacitet:

Undtagelser. Eksklusive brugere kan hjælpe dig med at reducere kampagnekostnader og forbedre konverteringsfrekvenserne. Hvis du for eksempel promoverer en privat aktiveringsformular, bør du undgå at målrette brugere, der allerede er indtastet i din adressebog.